Kinnaborg - 18-hålsbanan

Kinnaborg är känd för sin varierade layout i vacker kuperad parkmiljö. Just variationen är en stor orsak till att medlemmar och gäster vill spela banan om och om igen. Banan blir aldrig långtråkig.

På scorekortet ser Kinnaborg ganska beskedlig ut med sina par 70 på cirka 5200 meter från tee 52 och 4200 meter från tee 42, men låt inte skenet bedra. Banan är lite av typen "risk and reward" och din spelstrategi är viktig. Den går att spela ganska enkelt och säkert, men det finns även flera hål som inbjuder till tuffa spellinjer som både kan hjälpa och stjälpa. Utöver tee 52 och 42 finns även möjlighet att spela tee 55 och tee 45.

Banan har designats av Douglas Brasier och Jan Sederholm.

Bokning via Sweetspot

Vi använder Sweetspot som bokningskanal till våra banor, simulator och lektioner. Du behöver skapa ett Sweetspot-konto för att kunna boka. Även om det går bra att boka via knappen "Boka starttid" nedan så rekommenderar vi att du laddar ner Sweetspot-appen.

Boka starttid Banguide Greenfee Slope Mer om Sweetspot Lokala Regler

Lydde - 9-hålsbanan (även Pay-and-Play)

Lydde, designad av Jan Sederholm, öppnades för spel i september 2001. Den ligger i kuperad skogs- och parkmiljö och är ett utmärkt komplement till Kinnaborg om du har begränsat med tid. Lydde är en riktig fullängdsbana som också är öppen för Pay and Play. Vi spelar året runt på sommargreener med undantag för några frostperioder då gräset är som känsligast.

Vilka krav är det för att spela Pay and Play på Lydde?
  • Vi vill att minst en spelare per boll (sällskap) har grönt kort.
  • Varje spelare måste ha en egen bag med utrustning.

Det är framför allt ur ett säkerhetsperspektiv vi har detta krav, men också för att vi vill att spelet ska flyta på och att någon ansvarar för att utbilda sina medspelare på enkla saker kring säkerhet och ”vett och etikett”, till exempel att släppa igenom snabbare parti, lägga tillbaka uppslagen torv och laga nedslagsmärken på greenerna.

Boka starttid Banguide Greenfee Slope Mer om Sweetspot Lokala Regler

Teknikbanan - 6 hål (även Pay-and-Play)

Vår 6-håls teknikbana ger lika bra träning för den etablerade golfaren som för nybörjaren. Hålen är 50-100 meter med ganska små och luriga greener. Som medlem i Marks Golfklubb (oavsett medlemsform) har du fritt spel på teknikbanan.

Du som är gäst är givetvis välkommen att spela också. Det gäller både dig som är aktiv medlem i annan klubb och dig som vill testa golf för första gången. Det är ingen bokning utan kö på plats som gäller.

Dagsgreenfee på teknikbanan är 50 kr som betalas i klubben reception/shop eller via Swish. Det finns även klubbor att hyra om du vill testa!

Välkommen!