Nya krögare på Valla!

Publicerat: 2024-01-17 09:00

Välkomna Daniel och Emma!

I dag skrev vi på avtalet med klubbens nya krögare Daniel Jenca och Emma Kühnel. Många av er vet redan vem Daniel och Emma är eftersom de tidigare har drivit Herr Ober. De fick avsluta sin verksamhet för cirka 3 år sedan då nya Kinna resecentrum skulle byggas.

Daniel och Emma kommer tillhandahålla en lite bredare meny än de gjorde på Herr Ober. Det blir en blandning av bland annat pasta, sallader, wraps, burgare och självklart sin specialitet schnitzel. Med lokal förankring och kännedom om restaurangbranschen i Mark samt erkännandet om att kunna leverera god mat så är vi övertygade om att Daniel och Emma kommer göra ett riktigt bra jobb på klubben och att det kommer uppskattas av både medlemmar och gäster.

Emma och Daniel kommer också ta över driften av kiosken på Kinnaborg och i klubbhuset där vi sätter upp en enklare kiosk som är öppen när restaurangen har stängt.

Vi hälsar Daniel och Emma varmt välkomna!

Uppdaterad interiör

I samband med att vi tar in nya krögare så passar vi på ett göra ett riktigt interiört lyft i restaurangen. Vi har hjälp av arkitekten Anders Henningsson (tidigare Kinnabo och förankrad i golfklubben) som har tagit fram idéer och koncept som vi är i full färd med att realisera. På bilden ovan kan ni se ett exempel på hur det kommer se ut.