Grattis Magnus och Sverige!

Publicerat: 2022-09-05 09:23

Grattis Magnus Haglund till Lag EM Guldet!

I veckan som gått spelades Lag EM H 50 senior tour på Estonia golf & country club i Estland. I det svenska laget ingick klubbens Magnus Haglund som under veckan stod för en fin insats genom att vinna sina matcher i både kvartsfinalen mot Tyskland och semifinalen mot Irland. I finalen som spelades mot England fick Magnus en oerhört spännande roll. Finalen var helt jämn efter de 4 övriga matcherna  2,5 mot 2,5 och efter att Magnus "hämtat upp" sin match efter att ha varit två ner efter 15 hål till att vara A/S efter 18 hål gick matchen vidare till särspel. På det tredje särspels hålet stänkte Magnus i en birdie och guldet gick till Sverige! Vi gratulerar till en fantastisk prestation och passar samtidigt på att gratulera Magnus på 51-års dagen idag!